Jak schudnąć po 60 roku życia? Wskazówki, zalecenia, skuteczne diety dla seniora

Jak schudnąć po 60 roku życia? Wskazówki, zalecenia, skuteczne diety dla seniora Jak schudnąć po 60 roku życia? Wskazówki, zalecenia, skuteczne diety dla seniora

Z wiekiem ilość tkanki tłuszczowej w organizmie się zwiększa. Efekty diet są przy tym mniej widoczne. Poniższy poradnik podpowiada, jak schudnąć po 60 roku życia i jaka powinna być idealna dieta odchudzająca dla seniora.

Przede wszystkim osoby starsze powinny przebadać się pod okiem lekarza. Dietetycy zalecają skontrolowanie stanu zdrowia w każdym wieku, ale u seniorów jest to szczególnie ważne. Niektóre schorzenia wiążą się z utratą lub nabieraniem wagi, a w innych nawet krótkotrwała głodówka może być bardzo groźna. Dlatego, jeśli korzystać z pomocy profesjonalisty przed przystępowaniem do diety i tworzeniem jadłospisu, to teraz.

Jaka idealna dieta dla seniora?

W mediach pojawiają się informacje o kolejnych dietach, takich jak Atkinsa (oparta na białku) czy doktora Kwaśniewskiego (kapuściana). Część z nich powoduje szybki spadek energii i sprawia, że osoba odchudzająca się traci energię do życia. W przypadku osoby młodej takie objawy nie są zbyt groźne, natomiast po 60-tce, gdy energii i tak jest mniej, taka cena za utratę kilku kilogramów może być zbyt duża.

Lepiej sprawdzą się diety, w których wszystkie składniki są dobrej jakości i dostarczają witamin, białka, węglowodanów i tłuszczów w odpowiednich ilościach. Unikanie tłuszczu w diecie dla seniora jest błędem, bo to zawarte w nim kwasy Omega odpowiadają za prawidłową funkcję serca czy mózgu. Warto tylko zwracać uwagę na odpowiednie źródła. Zdrowy tłuszcz pochodzi z avocado, orzechów czy niefiltrowanych olejów roślinnych. Należy natomiast ograniczyć lub wyeliminować smalec i tłuste mięso.

Zasady pozwalające schudnąć po 60. roku życia

Wielu seniorów zastanawia się, jak schudnąć po 60. roku życia. Trafiają często na modne diety i składniki i stosują je licząc, że dzięki temu szybko zgubią wagę. Tymczasem na emeryturze herbatki odchudzające czy niesprawdzone specyfiki z internetu mogą poważnie zaszkodzić. Nie warto też opuszczać posiłków, co może skutkować zasłabnięciem. Emeryt powinien pamiętać o sycącym śniadaniu, które doda mu energii na początek dnia, a po nim co ok. trzy godziny jeść pełnowartościowe posiłku z ostatnim na kilka godzin przed snem.

Osoby starsze często ignorują konieczność włączania do diety wody. Piją jej zbyt mało i głównie w formie herbaty i kawy. Tymczasem woda jest niezbędna po to, by wypłukiwać z ciała toksyny, dlatego warto po nią sięgać co kilka godzin.

 

Komentarze