Co można siać w czerwcu? - Co można siać na działce?

Co można siać w czerwcu? - Co można siać na działce? Co można siać w czerwcu? - Co można siać na działce?

Czerwiec jest miesiącem będącym pewnym wprowadzeniem w letni okres. Jest to także czas, kiedy należy pomyśleć o swojej działce, zadbać o nią i zacząć sadzić swoje wcześniej odpowiednio wypielęgnowane i przygotowane warzywa. Okazuje się, że czerwiec to nie tylko doskonały czas na sadzenie roślin ogrodowych, ale i na sadzenie pożywnych i zdrowych warzyw. O co więc wzbogacić swój warzywniak w czerwcu? Co można siać w czerwcu? Co można siać na działce: 

  • Ogórki,
  • Fasolka szparagowa,
  • Buraki ćwikłowe,
  • Buraki liściowe,
  • Marchew,
  • Cebula,
  • Pomidory,

Ogórki - Ogórki są warzywem, które doskonale sprawdzi się jako dodatek do dań obiadowych. W niemal 97% składają się one z wody. Można z nich przyrządzić doskonałą sałatkę lub tradycyjną mizerię. Dodatkowo są one bogate w witaminę K, C oraz A a także są źródłem takich minerałów jak wapń, magnez czy potas. 

Fasolka szparagowa - Ostatnio nieco zapomniane warzywo, mimo iż jest naprawdę smaczne i pożywne. Fasolka szparagowa dostarcza do naszego organizmu takich witamin jak: witamina C, E i A. Dodatkowo warzywo to zawiera silne przeciwutleniacze.

Co można siać w czerwcu? - fot. freepik.com


Buraki - Nie do dziś wiadomo, że buraki są źródłem magnezu, żelaza, wapnia czy potasu. Pomagają one w walce z cholesterolem i wieloma nowotworami. Dodatkowo idealnie uzupełniają dietę osób cierpiących na anemię czy inne schorzenia podobnego pochodzenia. Buraki są także doskonałą ochroną dla wrażliwego żołądka oraz łagodzą dolegliwości związane z menopauzą.

Marchew - Marchew jest źródłem prowitaminy A, bardziej wszystkim znanej jako beta –karoten. Dodatkowo w marchwi znajdziemy także takie witaminy jak: witamina A, B6, E, K, kwas foliowy czy też ryboflawina. Jedzenie marchewki doskonale wpływa także na wygląd naszej cery i skóry, staje się ona bardziej promienna i pozbawiona przebarwień oraz niedoskonałości.

Cebula  - Cebula jest źródłem witaminy C oraz witamin z grupy B. Dodatkowo zawiera w sobie sole mineralne oraz mikroelementy, taki jak m.in. żelazo, wapń, cynk, fosfor czy też selen.

Pomidory - Pomidory są warzywem z którego można przyrządzić wiele różnorodnych i pysznych dań. Wykorzystuje się je do produkcji przecierów, passat, ketchupu i innych odżywczych produktów, które stanowią podstawę wielu zup i dań. Pomidory bogate są w witaminę A, B6, C, K. Są także źródłem potasu, magnezu, fosforu oraz kwasu foliowego.

Komentarze